خانه / کولینگ تاور / کولینگ تاور دلتاتی فایبرگلاس مکعبی دستگاه تزریق پلاستیک

کولینگ تاور دلتاتی فایبرگلاس مکعبی دستگاه تزریق پلاستیک

کولینگ تاور دستگاه تزریق پلاستیک مانند مدل دلتا تی فایبرگلاس مکعبی یک دستگاه خنک کننده برای کاهش دمای روغن مذابی است که در دستگاه تزریق پلاستیک در چرخش است.
دستگاه تزریق پلاستیک یکی از دستگاه های فعال صنعت شیمیایی است که تولیدات فراوانی دارد و خروجی های این دستگاه دور و بر ما به وفور یافت می شود.

تجهیزات کولینگ تاور

برای داشتن یک خروجی خوب و راندمان بالا از دستگاه کولینگ تاور از تجهیزات مرغوب  و مناسب نوع کولینگ تاور انتخابی باید استفاده کرد. در کولینگ تاور مدار بسته یا خشک و کولینگ تاور مدار باز یا مرطوب نجهیزات مقداری متفاوت است اما تقریبا نحوه کار به یک شکل است. کولینگ تاور دلتا تی یکی از برندهای خوب و به نام در زمینه تولید کولینگ تاور است و می توانید با خیال راحت به این برند اطمینان کنید.
تجهیزات مهم و اصلی که روی کولینگ تاور دلتا تی نصب می شود : فن، نازل، پکینگ،حوضچه آب خنک و پمپ است.
تعداد فن های نصب شده به اندازه وسایز کولینگ تاور بستگی دارد. ممکن است فن ها در یک طرف کولینگ تاور نصب شوند و ممکن است در دو طرف نصب شود این هم به عهده کارشناس مورد نظر است که چه نوعی را برای کاربرد شما پیشنهاد دهد. فن در قسمت فوقانی برج خنک کننده نصب می شود و حوضچه دقیقا در قسمت تحتانی برج قرار می گیرد. پکینگ زیر نازل نصب می شود و پس از پاشش آب روی آن آب با تماس مستقیم با هوا کاهش دما پیدا می کند. تمام این قطعات نکات خاص خود را دارند و بسته به نوع کولینگ تاور باید به شکل مناسب انتخاب شوند اما در این متن به شرح کامل نازل کولینگ تاور می پردازیم.

نازل کولینگ تاور

یکی از قطعه های مهم در کولینگ تاور نازل برج خنک کننده است. این قطعه آب گرمی را که وارد دستگاه می شود را روی پکینگ ها می پاشد. اگر بخواهیم نازل را ارزیابی کنیم باید بر اساس فاکتورهایی مانند توزیع آب، منطقه پاشیدن آب و رانش آب این برسی را انجام دهیم.
نکته مهمی که در عملکرد نازل وجود دارد این است که آب به صورت یکنواخت به همه نقاط پکینگ اسپری شود و جایی از پکینگ خشک نماند. مثلا در برج های خنک کننده مربعی شکل ممکن است  نازل، آب را به شکل دایره ای اسپری کند که این باعث می شود نقاط گوشه پکینگ خشک بماند. و همین مورد ساده می تواند به مرور مشکل ایجاد کند. پس بهتر است برای تهیه قطعات برج خنک کننده از کارشناسان خبره کمک بگیرید. تجربه ما در این زمینه به حد زیادی رسیده و می توانید از ما کمک بگیرید.
انواع نازل که می تواند روی  برج خنک کننده نصب شود به شرح زیر است:

نازل  بر اساس شکل هندسی کولینگ تاور و کیفیت جریان آب در گردش باید انتخاب شود. پس برای هر نوع برج خنک کننده ای نازل مناسب باید مورد استفاده قرار بگیرد. همه نازل ها از یک صفحه یا سطح جهت اسپری در زیر خود استفاده می کنند پس هنگام تهیه کولینگ تاور باید به نازل متناسب با آن توجه شود.

هرچه نازل در ایجاد قطرات آب به شکل ریزتر باشد کیفیت آن بهتر است و آب زودتر خنک می شود زیرا سطح تماس آب با هوا را زیاد می کند. اما نکته مهم دیگر این است که هرچه قطرات آب ریز تر باشد، رانش آب اتفاق میفتد. پس وجود قطره گیر هم لازم می شود تا آب از سیستم خارج نشود.
همچنین نکته دیگری که قبل تر هم بدان اشاره شد. میزان رسیدن آب به همه سطح پکینگ است زیرا از جاهای خشک هوا خارج شده و عمل کولینگ تاور مختل می شود. بدین صورت که منجر به تشکیل ذرات رسوب روی پکینگ می شود و عمر آن ها را به مرور زمان کوتاه می کند.
نازل های انتخابی برای اشکال مختلف کولینگ تاور متفاوت است و این نکته بسیار مهمی است.
ما با وسواس زیاد همه این موارد را برسی کرده و یک دستگاه کولینگ تاور خوب با قطعات مناسب و با کیفیت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کولینگ تاور دستگاه تزریق پلاستیک

برای خرید کولینگ تاور دستگاه تزریق پلاستیک باید نکاتی را بدانید. دستگاه تزریق پلاستیک دو قسمت اصلی دارد: قسمت قالب گیری و قسمت تزریق. در ابتدا دانه های ریز پلاستیک داخل قیف ریخته می شود و به سیلندر می رسد. با گردش ظرف و حرارتی که داخل سیلندر به دانه ها می رسد. دانه های از حالت جامد به مایع تبدیل می شوند.
حالا این مایع وارد قالب های از پیش تعریف شده می شوند که اصطلاحا تزریق نام دارد. مثل ظروف پلاستیکی یا یکبار مصرف. قالب از دو بخش متحرک و ثابت تشکیل شده است که نیروی فشار دهنده آن ها به روی هم با واحد تن تعریف می شود.
حالا که مایع پلاستیک داغ وارد قالب مورد نظر شد وقت آن است که دمای قالب را کاهش دهیم تا قالب به قطعه نهایی تبدیل شود. اینجا بحث لزوم و وجود برج خنک کننده یا کولینگ تاور پیش می آید.

کولینگ تاور دستگاه تزریق پلاستیک آب خنک را از لوله های انعطاف پذیر وارد بخش مخصوص نصب شده بروی قالب رسانده و مجموعه قطعه و قالب را خنک می کند.
کولینگ تاور دستگاه تزریق پلاستیک تا ۳ درجه بالاتر از دمای مرطوب می تواند دمای آب را کاهش دهد. پس برای انتخاب برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک این نکته مهم را به خاطر داشته باشید:
باید شرایط دمایی طراحی دستگاه و نوع کولینگ تاور مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین در خرید سیستم خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک باید دید که دستگاه در چه منطقه ای از نظر آب و هوا  نصب می شود و حداکثر دمای مرطوب آن منطقه را قبل از خرید پیدا کنید.

در کل برای خرید برج خنک کننده دستگاه تزریق پلاستیک، سایز اتصالات ورود آب برای کاهش دمای قالب و کل سیستم را مشخص نمایید و همچنین دمای آب خنکی که روی کاتالوگ دستگاه تزریق پلاستیک مشخص شده را نیز بیابید.
کارشناسان ما با این مشخصات می توانند به شما پیشنهاد بدهند که کدام نوع از برج خنک کننده دستگاه تزریق برای مصرف شما الزامی و مفید است. در هرحال دقت کافی در خرید این دستگاه ها و ملزومات آن ها بسیار حساس است زیرا ممکن است با یک اشتباه، روند کار مختل شود و هزینه ای که کردید نیز به هدر برود. به ما اعتماد کنید و از تجربه ما استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

ابعاد کولینگ تاور فایبرگلاس مدار باز و نحوه ساخت آن

کولینگ تاور مدار باز دستگاهی است برای خنک کردن دستگاه های هیدرولیکی که در کارخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

 
کانال تلگرام