خانه / کولینگ تاور / فروش کولینگ تاور فایبرگلاس در اصفهان تبریز و جهرم

فروش کولینگ تاور فایبرگلاس در اصفهان تبریز و جهرم

فروش کولینگ تاور یا برج خنک کننده با جنس های متفاوتی که از توع بهترین آن می توان به نوع فایبرگلاس آن اشاره کرد در شهرهای صنعتی در حال تولید است. اصفهان، تبریز و جهرم از قطب های اصلی تولید کولینگ تاور هستند.

انواع برج خنک کننده برای اهداف متفاوت تولید می شود. گاهی برای کارخانه های صنعتی که ماشین هایی با تولید حرارت بالا دارند و گاهی برای تهویه هوا و خنک کردن محیط زندگی یا کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

کولینگ تاور چیست؟

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است کار خنک کردن هوارا انجام می‎دهد و یک نوع سیستم تبرید است. این دستگاه با چند فن با سرعت ثابت یا متغیر کار تولید هوای خنک را انجام می‎دهد. فن‎های برج خنک کننده قابلیت سفارشی سازی و طراحی در انواع جریان محوری و یا گریز از مرکز را دارند.

فروش کولینگ تاور مکعبی بسته به نوع سفارش متفاوت می باشد. کولینگ تاور با چند فن و  دور ثابت یا متغیر هوا را به چرخش در می آورد. هوایی که به داخل برج جذب شده سپس به بیرون از از کولینگ تاور هدایت می‎شود. بادزن‎ها بر اساس نوع کولینگ تاور می‎تواننددر دو نوع  جریان محوری و یا گریز از مرکز طراحی شوند.

برج‎های خنک کننده مجهز،  سیستم تهویه مجهز به فن دارند.

 

انواع برج خنک کننده

وزش هوای با فن :  فروش کولینگ تاور در این نوع برای مواردی است که طراحی فن را در بالای برج خنک کن در نظر دارند. در این مدل جریان هوا با سرعت ورود کم و سرعت خروج زیاد در کولینگ تاور جریان دارد.

وزش هوای اجباری فن دار: در این نوع از برج‎های خنک کننده فن در قسمت پایین کولینگ تاور نصب می شود و جریان هوای ورودی نسبت به هوای خروجی، سرعت بالاتری دارد.

در این نوع کولینگ تاور، احتمال یخ زدگی آّب در زمستان وجود دارد.

 

 

چگونه کولینگ تاور انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب برج خنک کننده برای اهداف صنعتی، از جمله مسائلی است که مدیران، در هنگام تهیه استعلام با مشکل مواجه می شوند.به همین علت ما در این مطلب به توضیحات فنی به طور مختصر می پردازیم تا در انتخاب  برج خنک کننده مد نظر شما کمک کرده باشیم

با این توضیحات مراحل اصلی انتخاب کولینگ تاور  ذکر می شود.

در مرحله ابتدایی از فرآیند انتخاب و طراحی کولینگ تاور باید به تعیین نوع مناسب دستگاه جهت کارهای صنعتی دقت کرد. استفاده از کولینگ تاورهای بطری شکل، بدلیل اشکالات و نقص های فنی و راندمان پایین،  منسوخ شده است و به جای آن از برج های خنک کننده مکعبی استفاده می شود.

 

همچنین نوع دیگری از کولینگ تاورهای جدید هستند که به جریان مخالف معروف هستند هرچند نام اصلی آن ها کانتر فلو است. این سازه ها بدلیل داشتن ساختار محکم و طراحی صحیح، امکان استفاده از گیربکس را فراهم می کنند و  تعمیر آن ها ساده است زیرا امکان جدا سازی اجزا وجود دارد هرچند میزان خرابی آن ها نیز خیلی کم گزارش شده است. برای اطلاعات بیشتر و قیمت انواع مختلف با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

اجزای یک برج خنک کننده

اجزای اصلی و مهمی که در یک برج خنک کننده مجهز نصب می شود بدین شرح است:

  • بدنه
  • پمپ
  • مخزن
  • اسپرینکلر
  • تجهیزات اسپری آب
  • الکتروموتور
  • لوور محیطی کولینگ تاور
  • الیمیناتور
  • پکینگ

 

بدنه کولینگ تاور مکعبی فایبرگلاس از جنس گالوانیزه است. این نوع ماده باید با ضخامت تقریبا ۱۰ میلی متر باشد.  پیچ و مهره‎هایی که در بدنه دستگاه به کار می رود به صورت آبکاری کرم است و برای آب بندی سایر بخش‎های این دستگاه، نوار لاستیکی مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 

 فروش کولینگ تاور فایبرگلاس

گالوانیزه یا فلزی :  جنس و شکل بدنه این کولینگ تاورها روی  نامگذاری آن ها آمده است. یک فن جریان محوری در سطح جانبی هست و نواحی ریزش آب  از جنس چوب اشباع شده یا ورق گالوانیزه می‎‌باشد تا زنگ زدگی اتفاق نیفتد.

 

 

در برج‎هایی که ظرفیت پایین دارند از افشانک استفاده نمی‎شود. آب ورودی به بالای برج رفته و سپس از روی سطوح  چوبی یا گالوانیزه می‎گذرد. و در نهایت در تشتک زیر برج می‎ریزد.

 

در برج‎های مکعبی فلزی که ظرفیت بالایی دارند، از فن‎های گریز از مرکز و روش افشانک استفاده می‎شود.

این کولینگ تاورها به صورت خمره‎ای شکل و با فن جریان محوری که در دهانه بالایی نصب شده است، ساخته می‎شوند. در این برج‎ها، جریان آب و هوای مخالف موجب خنک شدت آب می شود. به این شکل که هوا از پایین به بالا و آب از بالا به پایین جریان پیدا می‎کنند.

 

 

برج خنک کننده ذوزنقه ای

برج‎های خنک کننده ای به شکل ذوزنقه هستند که در آن ها از یک فن بزرگ در قسمت بالای کولینگ تاور استفاده می‎شود. این برج های خنک کننده چوبی معمولا با قطر زیاد بوده و از فن‎هایی هم استفاده می کنند که با قطر زیادی طراحی شده اند.
دقیقا به همین علت است که انتقال قدرت الکتروموتور به وسیله گیربکس انجام می‎گیرد. این برج ها عمدتا در نیروگاه های برق استفاده می شوند به همین دلیل هم جنس آن ها از چوب ساخته می شود.

 

فروش کولینگ تاور فایبرگلاس


قیمت کولینگ تاورها در در بازار فروش کشور بسته به شرایط و علل مختلف متفاوت است. مثلا دستگاه تزریق پلاستیک یکی از دستگاه های پرکاربرد در تولید بسیاری وسایل دور و برما  است. اگر دستگاه کولینگ تاور در کنار  دستگاه تزریق پلاستیک کار نکند دستگاه تزریق پلاستیک زیاد قابل استفاده نخواهد بود.

 

 

همچنین کولینگ تاورها را از دیدگاه های مختلف می توان طبقه بندی کرد، و این طبقه بندی روی قیمت گذاری تاثیر مستقیم دارد مثلا انواع برج خنک کننده مکعبی فایبرگلای بر اساس نوع جریان هوا یا انواع کولینگ تاور فایبرگلاس مکعبی با در نظر گرفتن جهت گردش هوا، انواع برج خنک کننده بر اساس نوع تکنولوژی ساخت و یا بر اساس نوع انتقال حرارت و حتی انتخاب کولینگ تاور فایبرگلاس مکعبی بر اساس جنس بدنه طیقه بندی می شود.

باید دید نوع نیاز شما چیست به همین دلیل توصیه می کنیم با کارشناس مربوطه تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی بشوید.

 

مطلب پیشنهادی

طراحی کولینگ تاور و ساخت برج خنک کننده فایبرگلاس

طراحی کولینگ تاور توسط کارشناسان و مهندسین خبره در کارخانه هایی که تولید کننده هستند …

دیدگاهتان را بنویسید

 
کانال تلگرام